Over ATOR
Producten
Voor wie?
Digitale leeromgeving
Contact

Advies

Alle trainingen

Coaching

Trainingen anderstaligen

Nt2


 

Omgaan met lastige situaties

Vaardigheden waar we in het dagelijks leven op vertrouwen, kunnen opeens onvoldoende zijn wanneer we moeten omgaan met agressief gedrag in combinatie met culturele verschillen. Vaak is het moeilijk om de reactie en de emotie van de ander in te schatten.

Het is daarom belangrijk communicatiepatronen te leren herkennen die kunnen verschillen van de eigen manier van communiceren. Pas dan kan gekeken worden naar de beste aanpak per situatie.
Omdat we de ander niet kunnen veranderen, gaat het in de training in de eerste plaats om uzelf. Wat doet agressie met u? Welke invloed hebben cultuurverschillen op uw reactie en uw eigen emoties? Hoe kunt u adequaat handelen in vervelende situaties.

Resultaat

U leert omgaan met uw eigen emoties in lastige situaties. Daarna leert u de emotie van de ander in te schatten en hierop te reageren. U leert rekening houden met de invloed van de culturele achtergrond. Zo kunt u op een deëscalerende manier omgaan met emotionele of agressieve personen met verschillende culturele achtergronden. U krijgt inzicht in eventuele cultuurverschillen gekoppeld aan agressie en communicatie. Zo leert u in een lastige situatie krachtig en vanuit rust op te treden, zonder dat deze escaleert.

Doelgroep

Medewerkers die communiceren met personen met verschillende culturele achtergronden. Het gaat hierbij om medewerkers die op de werkvloer te maken hebben of kunnen krijgen met sterke emoties en agressie bij anderen. Daarbij kunt u denken aan zowel face to face situaties als telefonische contacten.

De training

Op basis van uw specifieke wensen kunnen we een cultuurspecifiek programma ontwikkelen. Daarbij kunnen we gebruik maken van een expert die afkomstig is uit de betreffende cultuur. Er kan dan ook dieper worden ingegaan op deze cultuur, o.a. hoe men omgaat met emotie en agressie. Uitgangspunt van de training is ‘ontdekken’. U ontdekt uw eigen communicatiepatronen. U leert dat communicatiepatronen niet universeel zijn en dat het uiten van emotie en agressief gedrag cultureel bepaald is. Daarna komen diverse (culturele) onderwerpen aan de orde die u helpen uw doel te bereiken.

Programmaonderdelen

  • ontstaan van agressie
  • herkennen van verschillende cultureel bepaalde communicatiepatronen
  • inzicht in verschillende uitingen van sterke emotie en agressie
  • deëscalerend optreden
  • (interculturele) communicatietechnieken

Duur

in overleg met opdrachtgever

Kosten

De kosten van deze training zijn afhankelijk van een aantal factoren, zoals het aantal deelnemers en de tijdsinvestering. Wilt u een vrijblijvende offerte of meer informatie over deze training? Vul dan het formulier in.

Activiteiten in Marokko


Coachreis Marokko

Bootcamp Marokko


Open trainingen voorjaar 2017

Oplossingsgericht coachen



Wat anderen zeggen:

"Ik heb deze training als heel prettig ervaren. Voldoet aan de waarden van Bimbola: prikkelend, warm, plezier, doordacht en betrouwbaar. De trainer speelt in op de kwaliteiten van de managers. Ik ben met heel veel plezier naar de bijeenkomsten gekomen." 
Y. Kruis (Bimbola)

"Alleen maar positief: goede, open sfeer (altijd belangrijk!) en de trainer was bekwaam, betrokken en duidelijk." 
A. Hofman (Reclassering Nederland)

"Ik heb de trainer ervaren als prettig en gedreven. De sfeer was veilig, respectvol en gezellig." 
A. Spek (Quadrant)

© 2017 ATOR Opleidingen - All rights reserved.    Website: Web Chemistry.